Tidiga mornar´s räddare!

Kaffe. Guds gåva till mänskligheten. I flera år har jag försökt tycka om kaffe. Tagit en kopp här, en kopp där, försökt och verkligen gilla smaken, och visst, den är inte helt fel men blä!
Så kom jag hit, hit där dagen startar vid sex på morgonen, ibland fem, och där dagarna är intensiva och går i en väldans fart. Det var lösningen. Nu älskar jag kaffe. Denna svarta koffeindryck skulle jag inte klara mig utan.
Nespresso. Husets hjärta. Kan få det precis sådär lagomt starkt, sådär lagomt skummigt, och det bästa av allt, jag behöver bara stoppa ner den lilla kapseln och efter 15 sekunder är den där, en kopp med rykande hett kaffe! Dock är det ju bra mycket dyrare, en kapsel kostar mellan 3-4 kronor, och en kapsel ger alltså en halv normal kopp (dock tar jag alltid en hel kopp på samma kapsel, blir bara liiiite svagare) så det är absolut inte det mest ekonomiska!
Men jag måste nog hålla med om att jag saknar kaffebryggaren med dess kurrande ljud hemma, det alltid spillda kaffepulvret och filtrena som alltid ska gå sönder när man ska slänga dom...Bara 6 veckor kvar nu!

Räddningen om kvällarna när suger slår in. Den fina lilla röda kapseln som är koffeinfri!

Kommentarer
Postat av: Lina

Kaffe är nog den bästa drycken på denna jord, förutom Svenskt kranvatten då! :D

2011-05-27 @ 13:37:29
URL: http://gammalvana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0