Spontant

I april var jag med K och några från Braschaat till en liten pub och tittade på ett band som spelade. Johnny Jailbird. LIte annorlunda musik mot vad jag själv brukar lyssna på men någonting fick mig att tycka att dom faktiskt var helt okej! Igår skulle dom spela igen, och i och med att M är borta och L jobbar den här helgen förstod jag ju självklart att jag inte skulle kunna följa med när K frågade mig i torsdags.
Men så igår när L kom hem från jobbet sa han att han var ledig resten av kvällen så ville jag hitta på något var det inga problem. Paniksmsade K och frågade om det fortfarande var okej om jag följde med och till fina N om hon hade plats i bilen.
Så hux flux satt jag på bussen påväg till Brasschaat. I och med att sommaren kommit så fick det bli ljusa chinos, min blommiga topp från HM och en vit kofta till. Det är jag.

Vi kom till stället och tro mig, helt plötsligt så var det inte passande med ljusa chinos, blommig topp och vit kofta haha. Folk gick klädda i mörka kläder, hårt sminkade och tuperat hår, men hey, I´m a tourist!
Mötte i alla fall trevligt folk, vi lyssnade på JJ, som växer för varje gång jag hör dom, och lyssnade även på ett lite mer känt punkband här i flandern, och vad folk sysslade med vet jag inte, om dom slogs eller dansade till musiken...det var i alla fall en upplevelse att se vuxna män hoppa runt och sparka på varandra trots att man blev inputtad i trädet en och två gånger, fick tårna söndertrampade och öl i ansiktet!
Awsome!
Strax efter ett var jag hemma efter närmare en och en halv timme på bussen och jag har aldrig uppskattat sängen så mycket som inatt, och kaffet, det smakade extra gott klockan sex imorse ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0