Mr. Drömprins

Jag ska inte sticka under stolen med att jag är en av tjejerna som har en Mr.Drömprins. Han har inte dykt upp än, men förhoppningsvis en vacker dag (eller en regning en går bra det också) så är han där.

Alltid har jag trott att jag vet precis hur han ska se ut. Mörkt hår. Mörka ögon. Längre än mig och sådär lagomt tränad. Ha så fel jag kan ha! För när allt kommer till kritan skiter jag fullständigt i hur han ser ut.
Min mr.Drömprins är en person som får mig att känna mig vacker oavsett, en person som ger mig komplimanger och ger dom få gånger men från hjärtat. En person som jag kan gråta hos, skratta med och prata med öppet. En person som vågar stå för sina egna åsikter, även om dom är olika, som gör dom där små sakerna som att till exempel komma med choklad när man verkligen får veta att man föddes till tjej varje månad och sympatiäter med en, eller som offrar fotbollsmatchen på TV´n för att se repriser av sex and the city (på den punkten kan jag eventuellt kompromissa) .

Sen skulle det inte vara något fel i om han doftade som Jean Paul Gualtier´s "Le Male".
Det jag menar och det jag vill säga är att ha en specifik bild på hur ens rätta ser ut, som om utsidan var det viktigaste, får en att krympa ens synfällt, bli så fokuserad på målet att man kanske går miste om just sin egna mr.Drömprins. För det finns en, för alla!

Kommentarer
Postat av: Robban

Mycket visdomsfulla ord!

2011-05-24 @ 23:56:48
URL: http://robertqvist.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0