Skolgårdens betydelse spelar faktiskt roll

Dagiset jag gick på hade ett stort grönområde. Det fanns gungor, sandlådor, klätterställningar, cyklar ja...nästintill allt! Min låg- och mellanstadieskola likaså. Fotbollsplan, klätterställning, rutchkanor, gungor och sand. När jag kom upp på högstadiet var det mest asfalt, men jag kan garantera att då var intressent inte lika stort haha!
Jag har sett en hel del skolor när jag åkt med bussen, varit med och hämtat tjejerna och gått förbi en del. Tjejernas skolgård är så gått som asfalt, asfalt, asfalt, asfalt och lite mer asfalt. En liten liten sandlåda och någon klätterställning. I Antwerpen när man gått förbi en skolgård är det hundratals barn på en yta mindre än min förra skolas gymnastiksal och vad barnen gör är så gott som att stå rakt upp och ner, och detta mina vänner, är inte helt ovanligt.
Barnen bryr sig inte. Dom vet inte om något annat. Men i mig...känns det. Jag vet hur viktigt och framförallt roligt rasterna ute på en fin skolgård var.
Sist jag var i Antwerpen gick jag förbi denna så kallade skolgård. Jag är rätt glad att jag gick på skola där jag gick kan jag ju säga...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja skolgården har stor betydelse, deras

politiker kanske kunde ta och läsa om dess

viktiga funktion. Kram mamma

2011-06-03 @ 12:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0