För att jag fick fira den bästa midsommaren i år!

I år var jag den svensk som fick fira den bästa midsommaren, helt klart! Självklart hade jag velat vara med familjen, myst och haft det obligatoriska regnet, kubbspelet  och det något brända köttet, men man kan inte få allt! Istället fick jag fira en alldeles underbar dag under en underbar kväll som fina Kristin ordnat upp. Lycka. Ren och skär lycka. Kristin hade bjudit in en del vänner hon träffat här nere och jag tror det var uppskattat att få prova på lite svenska traditioner.


Fina Kristin och fina Katrin håller på lägga upp den obligatoriska sillen!





Dom hade dukat så fint så med svenska färger och det bästa av allt, bordsplaceringar! Älskade det, man blev inte grupperad som man vanligtvis blir när man har sina vänner i närheten utan nu fick man tid att prata och lära känna andra, wonderful!





Sill och potatis. Gräddfil (sur room, det närmsta du kan komma gräddfil här nere ) och gräslök. Västerbottenpaj. Bacon- och purjo paj. Köttbullar. Lingon. Och självklart den (blev snarare de) obligatoriska snapsen (snapsarna)!



Midsommarfin med krans i håret som Katrin och Kristin suttit och gjort till alla tjejer. Underbart!


Här har vi Koen, Katrin, fina Dana, vackra Nathalie och Yannicke. Oj vad jag kommer sakna dessa människor, och den enda jag har att tacka är Kristin att jag kan säga att jag (äntligen) känner belgare!




Jag hade söta Anke som vairt ett halvår i Frankrike och Kourosch som diggade köttbullar med lingon, mitt emot mig. "Vodka dosen´t taste anything, drink that now" fick jag höra av mannen i blå skjorta. Ush fy och blä säger jag. Det blev min första och sista snaps denna midsommar!
Låt oss säga att jag saknade min systemkamera med inbyggd bildstabilisator!
Här hade nog ett par snapsar redan intagits och Helan sjungits både en och två gånger ;)
Allt eftersom klockan tickade på och folk droppade av förflyttade vi oss ut för rent babbel under infravärmen.
Jean som påstod sig se ut som en gammal gubbe med filt... ;)
Ju senare det blev, desto kallare blev det. Så vi tog det vikitgaste (i detta fall drickan) och förflyttade oss till soffan där Daniel visade att det finns en femenin sida hos alla! ;)
Tyvär fick inte kameran följa med denna gång heller så bilderna är inte de bästa, tagna med en Iphone. Så glad att jag kom iväg och jag kan garantera att av alla svenskar hade jag, i år, den bästa midsommaraftonen, tack vare fina Kristin!
Helan går sjung hoppfaderallanlallanlej
helan går, sjung hoppfaderallanlej.
Och den som inte helan tar han ej heller halvan får;
Helan går!
Sjung hoppfaderallanlej.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter och ser ut som om du hade en härlig midsommarafton :) Du fick iaf inte sjunga små grodorna själv ;)



Kram! :)

2011-06-27 @ 19:19:59
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0