Kommer vi alla drabbas?

Fina måndag.
Väcktes vid 6 av ett ovanligt hulkande ifrån toaletten, sekunden efter jag hört står yngsta tjejen och berättar att M spyr. Eh. Jag vill jobba inom sjukvården, jag måste tåla att se människor spy, men jag gör det inte. Jag får panik, blir kallsvettig och börjar själv få jobiga kväljningar.
Dock tyckte hon att hon mådde bättre så vi gick ner, de fick sin flaska och så började helvete. Det var spya överallt, soffan, matta, hår och nattlinne. Bara torka torka torka och så har vi hållt på hela morgonen. Vid nio tiden somnade hon till och sov till strax före tio och nu är det inga som helst fel på henne, hon dricker och äter och är glad. Återstår väl att se om det var för lite mat igår men för mycket godsaker eller om den fruktade magsjukan är på väg att inta Zandvliet. Mår jag lite illa, hypokondriken Josefine?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0